För att ge dig bättre service använder vi cookies. Genom att fortsätta på sidan godkänner du vår användning av cookies.

TRIXIE Sverige har idag en omsättning på ca 160 miljoner och är en av de större aktörerna inom svensk zoo fackhandel, sitt läge till trots. Här i Norrfjärden huserar de över 9000 kvadratmeter stora lokaler och hanterar närmare 9000 artiklar. Med ett härligt gäng på 36 medarbetare.

 

Ekonom till TRIXIE i Norrfjärden

 

Vi söker en självgående och erfaren ekonom till vårt team av engagerade medarbetare.

TRIXIE Sverige AB finns i Norrfjärden med ett lager på ca 9500 kvadratmeter och lika många artiklar. Vi servar idag våra samarbetspartners med en kunnig och erfaren säljorganisation via våra säljstöd som finns över hela landet.  Vi har utöver detta ytterligare medarbetare i Norrfjärden fördelat på lager, kontor, inköp och marknad med samma professionalism, engagemang och serviceanda. TRIXIE jobbar dagligen med människor som älskar sina två-fyrbenta hemdjur och vi vill göra deras vardag så rolig och innehållsrik som möjligt. Det gör vi genom att leverera inte bara hälsosam och näringsoptimerat foder utan också roliga och anpassade tugg och tillbehör via landets fackhandlare. Vi omsätter i dag 158 miljoner och har en personalstyrka på 38 medarbetare med importhandel och lokalförankring inom samma väggar.

 

Vi söker en erfaren ekonom med stort engagemang och suverän servicekänsla. Du får ett ansvarsfullt arbete i en organisation där det familjära, engagerande, jordnära och affärsmässiga är våra ledord och "Hållbart" är vår värdegrund

 

Vi tror att du är den som alltid vill ligga steget före och tycker att planering och ekonomi handlar mer om utveckling än bara siffror. Som ekonom på TRIXIE kommer den ena dagen inte vara den andra lik, även om det finns många återkommande arbetsuppgifter. Allt arbete kräver dock ett stort mått av noggrannhet, god framförhållning och en viss portion flexibilitet. Här är alla viktiga, från våra leverantörer, kollegor, medarbetare, fackhandlare till våra slutkunder oavsett dom har två eller fyra ben. Vi vill vara den hållbara och självklara samarbetspartnern rakt igenom helt enkelt.   Dina dagar kommer vara fyllda med all den löpande hanteringen av reskontran, bokföring, redovisning, men också mer strategiskt arbete med projektekonomi, prognos- och budgetarbete. Du kommer jobba tätt tillsammans med verksamhetschefen och VD:n och vara ett stöd i det strategiska arbetet för hela ledningsgruppen.


Arbetsuppgifterna i korthet:

  • Löpande bokföring
  • Kund- och leverantörsreskontra
  • Moms- och skattedeklarationer
  • Stöd i budgetarbete
  • Avstämning och projektuppföljning
  • Bokslutsarbete gällande månads- och årsbokslut
  • Framtagande av presentationer, prognoser och ekonomiska rapporter vid behov.Vi ser gärna att du har erfarenhet av ekonomiskt arbete inom grossistverksamhet eller annan typ av importföretag och är väl bevandrad i redovisning per kostnadsställe.

Som person är du därför både prestigelös, självgående och kan se behovet som uppstår. Du kan följa en hel process från ax till limpa, däri se vad som fattas och agera. Du har ett driv att förbättra och utveckla arbetsprocesser med en god analytisk förmåga och ett öga för detaljer. Du har ett effektivt och noggrant arbetssätt samt trivs i en roll med mycket eget ansvar. Självklart tänker du långsiktigt, samtidigt som du lätt tar korta puckar.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av ekonomiskt arbete inom grossistverksamhet eller annan typ av importföretag och är väl bevandrad i redovisning per kostnadsställe.

 

Kunskap som underlättar i tjänsten kan vara:

  • Utbildning och/eller erfarenhet inom arbetsuppgifterna som efterfrågas
  • Goda kunskaper i Engelska.
  • Stort kund- och utvecklingsfokus

 

Erfarenhetskrav

  • Du har minst tre års erfarenhet av arbete med kvalificerade arbetsuppgifter inom redovisning och erfarenhet av månadsbokslutsarbete är ett krav.
  • Civilekonom eller gymnasieekonom med lång erfarenhet

 

Språkkunskaper i tal och skrift:

Svenska och engelska, bonus är tyska


Förmåner

  • Hos oss får du ta hunden med dig på jobbet!
  • Vi har också något vi kallar "TRIXIE Activity" som ger dig betalt för att träna på din fritid samt "Fam TRIXIE On tour" vilket ger dig ett bidrag när du deltar i någon form av lopp.
  • Ett grymt samarbetsvilligt gäng och ett varmt mottagande är nog ändå den allra bästa förmånen!

 

Tjänsten är tillsvidare med 6 månaders provanställning

För frågor är du välkommen att kontakta vår kundsupport på 0911-23 33 00 eller Verksamhetschef Helene Lowall.

Sista ansökningsdagen är den 23 augusti 2020 med tillträde snarast. Men vi kan komma att anställa före sista ansökningsdagen, så tveka inte att skicka in. Ange löneanspråk och uppsägningstid i ansökan. Sök här: https://sway.office.com/UlZHWQZfwXvW0fKx?ref=Link

 

Start > Jobba hos oss?
Meny
Annonser